SKOLAN!!!!

Just nu är jag fett förbannad och irriterad, och lyssnar på lil wayne - no love som triggar mig lite mer. Har precis läst en diskusson om hur det svenska skol- och utbildningsystemet försvårar för elever att byta drömmar eller riktningar i arbetsvärlden. Ena parten tyckte att det var synd att redan i 8an behöva börja hitta en strategi för att bli det man vill bli i den åldern, och möjligheten senare som 17 åring att byta riktning blir klurigt, svårigheten ökar mer om man vill byta riktning än en gång när man är färdig med gymnasiet och ska bestämma sig för en högskola. Plötsligt börjar den andra parten prata om att elever i 8an ska ut ur sin bubbla, att sluta vara barn och fokusera stenhårt på EN väg som dom bara ska följa. Det är fan fuckt uppp.. inte fan har man bara en dröm eller väg , man har rätt som MÄNNISKA att kunna ångra sig och byta mål eller riktning. Jag får fan panik!!! Jag vet vad jag vill bli JUST NU, inte i morgon eller dan efter det eller nästa år!  Här är diskussionen ifall ni vill läsa själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0